GDPR & SoMe politik

Retningslinjer for debat på Sportsefterskolens sociale medier

GDPR & SoMe politik

Sociale medier

Vi er glade for at der er aktivitet på vores Sportsefterskolen Aabybros sociale medier, og vi ønsker at vores sociale medier skal være et godt sted for alle. Derfor har vi udarbejdet nogle få retningslinjer for de sociale medier. Nedenstående er gældende for følgende sider: Vores Facebook, Instagram, og Tiktok

Vi ønsker engagement og liv på vores social medier. Siderne varetages og modereres af Sportsefterskolen Aabybro. Alle er velkommen til at kontakte os på platformene, men du kan også henvende dig via mail info@sportsefterskolen.dk

Hvem sidder bag skærmen?

Hvis du kommenterer på de sociale medier eller stiller spørgsmål, vil du typisk komme i kontakt med vores kommunikations ansvarlige – Frederik.

Hvordan modererer vi?

Vi ønsker ikke at slette indlæg eller kommentarer på de sociale medier, eller fratage nogen skriveadgangen til siderne. Men vi forbeholder os retten til at moderere ved at slette kommentarer og indlæg, der ikke overholder retningslinjerne. Og i yderste konsekvens retten til at fratage en bruger skriveadgangen til siderne midlertidig.

Vi reagerer ved følgende typer spam:

• Gentagelser af identiske kommentarer slettes og enslydende tekster som optræder flere steder, slettes.
  • Links til andre medier, som ikke har relevans i forhold til skolen og værdigrundlaget slettes.
  • Reklamer eller indlæg, som fungerer for at skabe trafik til andre platforme eller sider, slettes. Links til underskriftsindsamlinger, mm. slettes.
  • Kommentarer til opslag der ikke har noget med emnet at gøre, slettes. Her kan man selv starte en tråd, som opslag på siden.

Vi ønsker kun interaktioner fra faktiske personer. Vi sletter derfor opslag og kommentarer fra kampagnesider eller falskeprofiler.

Vi ønsker at holde den gode tone og har følgende retningslinjer for at holde denne:

• Indlæg, som er injurierende, hadefulde, racistiske, diskriminerende, krænkende eller truende, slettes, og gentagne overtrædelser medfører udelukkelse fra siderne uden varsel.
  • Trusler mod sidernes indehaver eller andre debattører vil blive anmeldt til relevante myndigheder.
  • Vi fjerner kommentarer med oplysninger, som vi vurderer, er til gene for andre.
  • Oplever vi, at du har til hensigt at genere andre på siden eller sabotere debatten, forbeholder vi os retten til efter en enkelt advarsel som svar til dig, at fratage dig skriveadgangen til siderne.

DGPR

Da alle vores sociale medier er offentlige, bør du være varsom med at oplyse dine personlige kontaktoplysninger i kommentarsporet. Af hensyn til din sikkerhed, fjerner vi kommentarer, der indeholder personfølsomme oplysninger.

Vi henviser desuden til Facebooks regelsæt og community guidelines, som du kan finde her
​Facebook Legal Terms
​Facebook Communitystandards

Er der udfordringer på vores sociale medier, er du ikke enig i sletning af din kommentar, eller har du uretmæssigt fået frataget skriveadgangen, er du velkommen til at kontakte os på info@sportsefterskolen.dk, og få en forklaring.

Hvis vi sletter eller modererer, gemmer vi det i 14 dage efter sletning. Du er velkommen til at henvende dig og få en forklaring. Du kan få tilsendt din slettede tekst pr. mail, og rette de ting der strider mod retningslinjerne og indsætte den på ny. Har du kommentarer eller input til udvikling af vores sociale medier eller retningslinjerne er du velkommen til at sende os en mail – info@sportsefterskolen.dk

Vi glæder os til at se dig på vores forskellige platforme.