Dygtiggør dig
faglig fokus

Dygtiggøre dig i primært de 3 ”store” fag engelsk, matematik og dansk.

Ca. 20 elever på linjen hvert år.

OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.

Faglig fokus kort fortalt

På Faglig Fokus har eleverne fået en gylden mulighed for at dygtiggøre sig primært i de 3 ”store” fag engelsk, matematik og dansk. Ud over det har de ekstra studietimer, hvor de kan fordybe sig yderligere i de respektive fag.

I de boglige timer er vi 3 lærere i klassen, hvilket gør at vi kan differentiere og til en vis grad skræddersy et individuelt undervisningstilbud.

På Faglig Fokus har eleverne fået en gylden mulighed for at dygtiggøre sig i primært de 3 ”store” fag engelsk, matematik og dansk.

Mere information om linjen

Vi arbejder ud fra filosofien om, at vi skal lære eleverne at tage ansvar for egen læring. Til gengæld gør lærerne deres ypperste for at gøre undervisningen så interessant og spændende, at gamle mønstrer og vaner undgås.

Faglig Fokus er for de elever, der oplever, at de har nogle faglige huller, eller har været fraværende fra grundskolen i en periode eller på anden vis ønsker at få et fagligt boost inden, de skal på et videre uddannelsesforløb efter endt folkeskole.​ Vi har fokus på at være undervisningsparat og få gode studievaner. Dvs. det at møde til tiden, have sin ting med, huske/aflevere lektier og holde fokus på den stillede opgave i timen.

Faglig Fokus er en linje, der giver dig selvtillid og troen på, at du kan. Har du mistet motivationen for undervisningen, har du til tider koncentrationsbesvær, mangler du selvtillid, finder du det faglige svært, eller har du brug for hjælp i forbindelse med din eventuelle ordblindhed, så kan 10. FF være den perfekte linje for dig, så du kan blive boostet personligt og fagligt og give dig mod på fremtidens videre uddannelse. Vi har gennem året løbende samtaler af coachende karakter, der gør dig bevidst om dine svagheder og styrker, og lærer dig at arbejde med dem.

Det er kun for 10.klasse og året afsluttes med den almindelige 10. klasses prøve.

FF er kun for elever, der tidligere har modtaget undervisning på en almindelig grundskole.

fortæller om linjen

Hør fra vores fantastiske elever og lærere, hvordan det er at gå på linjen.

Elev på 10 FF

“Det er dejligt at jeg kunne få min karakter rykket op og at der altid er flere lærer på til at hjælpe.”

Christina Konradsen

Lærer på 10 FF

“På faglig fokus, vil du opleve at der altid står en lærer klar til at hjælpe dig, og det vil være fokus på at løfte dig fagligt.”

Frederik

Elev på 10 FF

“Man behøver ikke vente på hjælp, og der er altid en lærer som er klar til at hjælpe.”

Ella

Elev på 10 FF

“Jeg har nogle faglige udfordringer så det er dejligt der er flere lærer. Der er tid til at få den nødvendige hjælp og jeg føler jeg er bedre faglig efter dette år”

Mette Knudsen

Lærer på 10 FF

“Vi hjælper dig med at få gode studievaner, så du er bedre udrustet til dit videre uddannelsesforløb.”

Elev på 10 FF

“Jeg er blevet meget mere selvsikker rent fagligt og så er det godt at man altid kan få hjælp når der er flere lærere i undervisningen.”

Teamet bag linjen

Et godt team for linjen er alfa og omega. Vores team bag linjen glæder sig til at byde dig velkommen.

​Christina Konradsen

Lærer

ck@sportsefterskolen.dk

Sine Hovesen

Lærer & fodboldtræner

sh@sportsefterskolen.dk

Morten Ovesen

Lærer & skiinstruktør

​mo@sportsefterskolen.dk

Mette Knudsen

Lærer & skiinstruktør

mk@sportsefterskolen.dk

Faglig fokus på Sportsefterskolen Aabybro vil give dig de bedste rammer for at forbedre dine karaktere, primært indenfor de tre store fag: Engelsk, matematik og dansk. Med ekstra undervisere på i hvert modul er der mere tid til individuel hjælp for hvert enkelte elev.

På faglig fokus bestræber vi os efter at afprøve alternative tilgange til den boglige undervisning, således vi ikke blot læse om teorien men får sat det i sammenspil med virkeligheden. Herved bliver det lettere at få teorien under huden.