Bliv studieparat
9. klasse

Hvis du ikke har brug for 10. klasse, men gerne vil opleve et efterskoleophold inden du skal videre på en ungdomsuddannelse

Ca. 30 elever på linjen hvert år.

OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.
SEASEASEASEASEASEASEASEASEASEA

Linjen forklaret kort og godt

Vi modner og styrker dig til fremtiden. Hvis du vil opleve et efterskoleophold gennem 9. klasse, så giver vi dig muligheden på Sportsefterskolen Aabybro. Her får du ikke bare et skoleår, der fagligt lever fuldt op til folkeskolen – det er krydret med fællesskab, gode oplevelser og DIN personlige udvikling.

​I 9. klasse på Sportsefterskolen Aabybro vil du møde dygtige, engagerede og kreative lærere, der arbejder tæt sammen for at gøre netop dit skoleår helt unikt.

INFO.INFO.INFO.INFO.

Vi støtter dig på rejsen fra at være elev til at blive studerende!

Undervisningen og studieparathed

Undervisningen bærer præg af gruppearbejde, tværfaglige samarbejder og en række spændende undervisningsforløb. Der er bl.a. særligt fokus på værdien fremtid, som er en vigtig del af vores værdigrundlag. Vi kigger både på fremtiden for den enkelte elev; drømme og planer, samt fremtiden for samfundet og verden. På den måde kan vi være med til at give dig mulighed for at tage stilling i livet på et oplyst grundlag.

I undervisningen er der fokus på at udfordre dig, give dig redskaber og strategier – så du bliver fagligt og personligt forberedt til at gennemføre folkeskolens prøver samt klar til at begynde på en ungdomsuddannelse. Det vil sige, at der fx arbejdes med, hvordan du indgår i gruppearbejde, din vedholdenhed, din disponering af tiden og hvordan du bruger studietimer på at fordybe dig i et stof.

Vi forsøger altid at skabe de absolut bedste rammer for læring; Både ydre- og indre. Bl.a. derfor har vi gennem de sidste år været 3 lærere med i undervisningen til 22 – 26 elever. Dette for at ramme den enkelte elev netop dér, hvor eleven bedst kan udvikle sig og blive dygtigere. Dette gælder både fagligt stærke elever, der vil udfordres og dygtiggøres samt elever, der har brug for et fagligt løft. Vi niveaudeler, vi laver fokusgrupper – og grupper, hvor eleverne skal videreformidle det faglige stof til hinanden.

Vi har øje for den enkelte elev. Gennem to årlige statussamtaler og intensiteten i et efterskoleophold ser vi hurtigt, hvad den enkelte har behov for.

Har du brug for
mere info om linjen?

Elever og lærerne
fortæller om linjen

Hør fra vores fantastiske elever og lærere, hvordan det er at gå på linjen.

Malte

9. klasse

“Jeg valgte 9. fordi der skulle ske noget nyt og at jeg kunne få en masse sport mellem mine normale skoletimer”

Heidi Højen

Lærer i 9. klasse

“I 9. klasse hjælper vi dig med at gå fra elev til studerende, og udfordrer dig, selvom du er faglig stærk eller har brug for et fagligt løft.”

Helen

9. klasse

“Jeg ville gerne prøve noget andet, hvor der ikke kun var fokus på skole.”

Simone

9. klasse

“Jeg valgte 9. klasse fordi jeg gerne ville opleve fællesskabet og have plads til at dyrke mine interesser. Og så er det dejligt at vi er så tætte med vores lærer.”

Jonas Westermark

Lærer i 9. klasse

“I 9. klasse på SEA fokusere vi på den enkeltes behov, og med mange lærere pr. elev, har vi muligheden for at give ekstra støtte.”

Bjarke

9. klasse

“Jeg kan godt lide at man får mere hjælp end i normal folkeskole. Og jeg har haft en masse sport som har givet mig overskud til det boglige”

Teamet bag linjen

Et godt team for linjen er alfa og omega. Vores team bag linjen glæder sig til at byde dig velkommen.

Heidi Højen

Lærer & gymnastiktræner

hh@sportsefterskolen.dk

Ingeborg Haugaard

Lærer & fitnesstræner

ih@sportsefterskolen.dk

Anne From

Lærer & praktikvejleder

af@sportsefterskolen.dk

Jonas Westmark

Lærer & fodboldtræner

jw@sportsefterskolen.dk

Yderligere
oplysninger

Alt du behøver at vide om linjen.

I 9. klasse forventer vi, at du kan indgå i en klasse, hvor det handler om at gøre sit bedste. At du er undervisningsparat, når lektionerne starter, og indstillet på at yde en indsats for at alle får det optimale ud af undervisningen.

klasse har tilknyttet uu-vejleder, som er med til at guide eleverne i forhold til fremtidige valg af uddannelse og arbejde.

Alle elever i 9. klasse kommer på en boglig linjerejse, en rejse med deres idrætslige linjefag og en fællestur. Den boglige linjerejse ligger i begyndelsen af efterskoleåret. Vi rejser til et sted i Danmark, hvor vi kan sikre et højt fagligt udbytte – samtidig med, at der er enormt stort fokus på det sociale. Det er vigtigt, at klassen hurtigt kommer til at fungere, således vi får skabt et trygt miljø – hvor der er plads til alle.