Musik og bevægelse
danselinjen

Kan du heller ikke stå stille, når du hører musik? Kom og dans med på danselinjen på SEA!

Ca. 30 elever på linjen hvert år.

OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.

Vores danselinje kort fortalt

Hverdagen for en elev på danselinjen består af 3 ugentlige træninger i dans og bevægelse, hvor vi bl.a. arbejder med teknik, koreografi, smidighed og styrke. Som udgangspunkt vil en træning været bygget op af en opvarmning, gerne med et teknisk fokuspunkt, som vi arbejder med. Derefter vil der være koreografi eller nogle små sammensætninger, som vi nørder til perfektion. Vi bestræber os desuden på, at der altid indgår en form for styrke eller smidighed i de daglige træninger.

Herudover kommer vi også til at arbejde med teorien bag dansens verden og værktøjer til selv, at blive en dygtig instruktør. Her vil vi bl.a. arbejde med bevægelsesteori, kroppens fysik og anatomi, smidighed, opbygning af koreografi m.m.

Ønsker du at udvikle dig som danser og bevæger, passer vores danselinje 100% til dig.

om linjen

På danselinjen arbejder vi med mange forskellige genre og også på tværs af disse. Vi arbejder mest med hovedemnerne moderne dans og hip hop, men fordyber os også i undergenre og grene af disse. Derudover lægger vi også stor vægt på teknik og korpsfærdighederne.

• at udvikle og udfordre dig på dit niveau, så du får maximalt ud af året
  • at du får sved på panden og lærer noget nyt til hver træning
  • at du rykker dig både fysisk og mentalt
  • tætte venskaber og sociale relationer med både elever og undervisere
  • dygtige og engagerede undervisere, som selv er aktive i dansens verden
  • en nysgerrig og undersøgende tilgang til dansen
  • at du har gå-på-mod
  • at du tør danse foran andre
  • at du er i fysisk god form og er skadesfri
  • at du kan tænke kreativt og tør udfordre dig selv
  • at du tager ansvar for egen træning
  • at du har en positiv indstilling både til træning og til det sociale fællesskab
  • at du kan nørde og fokusere på detaljer

Som en del af danselinjen, vil du også opleve spændende og kompetente gæsteundervisere, som byder ind med deres speciale og udfordrer grænserne for, hvad dans kan. Det vil nogle gange være enkelte træninger og andre gange længere forløb. Ud over dette, byder danselinjen også på ture ud af huset, hvor vi besøger danseskoler, ser shows eller laver forskellige events.

Det er ikke et krav til danselinjen, at du har danset før, så længe du tør at kaste dig ud i det og har en interesse for dansens verden. Vi arbejder på tværs af niveauer, så om du aldrig har danset før eller har danset i mange år, så tør vi godt love, at du vil blive udfordret.

fortæller om linjen

Hør fra vores fantastiske elever og lærere, hvordan det er at gå på linjen.

Signe

Elev på danselinjen

“Jeg synes det var fedt at jeg ikke havde danset før jeg startede på danselinjen, men stadig lærte en masse og at bevæge mig.”

Anders Engelund

Lærer på danselinjen

“På danselinjen vil du ikke blot lære rytme og teknik, men at udtrykke dig kreativt gennem bevægelse.”

Viktoria

Elev på danselinjen

“Jeg synes det er sjovt og fedt og kan godt lide alle de ting vi har lavet, som linjeturen og dm. Teknisk er jeg blevet meget bedre imens jeg har gået på SEA”

Sofie

Elev på danselinjen

“Jeg synes det er udfordrende men fedt fordi jeg ikke havde prøvet det før og at der er mange forskellige stilarter som jeg har lært.”

Mie Kristensen

Lærer på danselinjen

“Vi har på danselinjen plads til alle – uanset niveau. Så uanset om du er nybegynder eller erfaren danser, handler det om den personlige rejse og udvikling. Vi skaber et trygt rum, hvor hver elev kan udforske og udfolde deres dansepotentiale”

Maiken

Elev på danselinjen

“Jeg synes det er sjovt at danse. Det er udfordrende og jeg kommer ud af min komfortzone. Det rykker mine grænser og jeg lærer en masse, og så har vores lærere et højt niveau.”

Teamet bag linjen

Et godt team for linjen er alfa og omega. Vores team bag linjen glæder sig til at byde dig velkommen.

Anders Engelund

Lærer & dansetræner

ae@sportsefterskolen.dk

Mie Ranum

Lærer og dansetræner

mr@sportsefterskolen.dk

Hvert år tager danselinjen også ud og rejser. Her er formålet at møde en ny dansekultur, blive inspireret og være nysgerrige på andre former for dans. Dette er typisk nogle genre, som er traditionelle for de lande, vi besøger.

Vi har bl.a. rejst til:
– Marokko
– Istanbul
– Prag
– Barcelona
– M.fl.

Som en del af danselinjen, laver vi også vores eget show, som består af ca. 10 minutters koreografi og historiefortælling. Showets opbygning sker i et tæt samarbejde mellem elev og underviser, og bliver fremvist til diverse arrangementer på og uden for skolen. Derudover deltager danselinjen også i efterskolernes DM i Dans, hvor der bliver arbejdet intensivt med to forskellige danse.