Fitness og træning
fitnesslinjen

På SEA’s fitnesslinje tilbyder vi træning tilpasset alle niveauer.

Ca. 30 elever på linjen hvert år.

OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.
SEASEASEASEASEASEASEASEASEASEA

Vores fitnesslinje kort fortalt

SEAs fitnesslinje er for både drenge og piger. Vi tilbyder træning, der er tilpasset alle niveauer, så både nybegyndere såvel elever, der er vant til at træne, vil blive udfordret og undervist på deres niveau. Fitnesslinjen er for alle, som brænder for fysisk træning og bevægelse.

Vi ønsker at gøre dig til den bedst tænkelige version af dig selv, hvor du gennem vores træning vil blive bevidst om din krop og alle dens kvaliteter.

INFO.INFO.INFO.INFO.

om linjen

Vores fitnesslinje tager udgangspunkt i Crossfit som det store hovedområde. Crossfit har mange facetter, som alle vil indgå i vores ugentlige træning. I løbet af skoleåret vil du derfor stifte bekendtskab med styrketræning, olympisk vægtløftning, konditionstræning, mobilitetstræning, gymnastiske færdigheder, brug af kettlebells, og ikke mindst både sprint- og udholdenhedsworkouts.

Vi er meget seriøse med teknik og løft, så du bliver en dygtig udøver. Sideløbende med vores fysiske træning og bevægelse, vil du blive præsenteret for den teoretiske viden bag kroppens funktionalitet, hvor du vil blive undervist i det grundlæggende inden for fysiologi og anatomi.

Du vil derudover blive undervist i at være instruktør. Du vil lære at strukturere og tilrettelægge træningsprogrammer tilpasset det enkelte menneske, samt teorien herom, så du evt. kunne være en hjælpeinstruktør i dit lokale foreningsfitnesscenter eller Crossfit Box hjemme. Du vil også blive undervist i brug af musik til din undervisning. I forbindelse med dette vil du lære at instruere og undervise andre.

Fitnesslinjen er kendetegnet ved højt humør og seriøsitet i træningen. Vi vægter en god stemning på linjen højt og prøver derfor at sætte jer sammen på kryds og tværs for at lære hinanden godt at kende, samt være rosende og anerkendende over for hinanden. Vi forventer, at du leverer dit bedste og imødekommer undervisningen med lyst og nysgerrighed i hver eneste time. Det er vigtigt for os og undervisningen, at du prioriterer linjefagsundervisningen frem for egen træning.

Har du brug for
mere info om linjen?

Elever og lærerne
fortæller om linjen

Hør fra vores fantastiske elever og lærere, hvordan det er at gå på linjen.

Bjarke

Elev på fitnesslinjen

“Jeg valgte fitness fordi jeg elsker at træne, og så er der en fed rejse. Jeg har rykket mine mål og kan løfte tungere”

Cecilie

Lærer på fitnesslinjen

“Crossfit er vores udgangspunkt, og du vil herigennem blive præsenteret for en masse forskellige typer træning. Du vil få en dybdegående forståelse af teorien og teknikken således du forstår din egen krop, dit potentiale og dine begrænsninger.”

Silje

Elev på fitnesslinjen

“Jeg trænede meget inden og det ville være fedt at træne sammen med en masse andre, som også kan lide det og få et fællesskab omkring træningen”

Marie

Elev på fitnesslinjen

“Jeg ville godt blive stærkere og blive bedre teknisk. Og jeg synes det fedt der er seriøsitet omkring træningen.”

Ingeborg Haugaard

Lærer på fitnesslinjen

“På fitnesslinjen lærer vi eleverne, hvordan de kan opbygge styrke og kondition på en sikker måde ved at fokusere på korrekt teknik og individuel tilpasning. Uanset hvor de starter, vil de opleve en personlig udvikling”

William

Elev på fitnesslinjen

“Jeg valgte fitness fordi jeg nyder at træne og vil gerne udfolde mig mere og lærer mere om fitness. Crossfit er fedt fordi jeg lærer noget nyt. Og så er der fede facilitet og den fedeste linjerejse samt dygtige undervisere.”

Teamet bag linjen

Et godt team for linjen er alfa og omega. Vores team bag linjen glæder sig til at byde dig velkommen.

​Cecilie Mortensen

Lærer & fitnesstræner

cm@sportsefterskolen.dk

Ingeborg Haugaard

Lærer & fitnesstræner

ih@sportsefterskolen.dk

Pernille Nielsen

Lærer & gymnastiktræner

pn@sportsefterskolen.dk

Yderligere
oplysninger

Alt du behøver at vide om linjen.

Fitnesslinjen er for alle elever; vi kræver blot, at du møder motiveret til alle timer og har gåpåmod og lyst til at lære. I begyndelsen af skoleåret har vi meget fokus på de grundlæggende øvelser og teknik, så vi får bygget at godt fundament, som vi kan bygge videre på.

Hvert år rejser vi på linjetur. Vi har de seneste år været på Playitas Resort på Fuerteventura. På denne tur er det vigtigste det sociale og træning. Vi laver en masse forskellige aktiviteter, der alle hører inde under fitness-viften. Det kan være f.eks. være Crossfit, cirkeltræning, HIIT-træning, Combat træning, Yoga, Funktionel træning, step og vandretur i bjergene. Volleyball og fodbold spilles også som hyggeaktivitet i løbet af ugen. Vi bor i 4-6 personers lejligheder, hvor eleverne bor sammen og selv skal stå for madlavningen. En fantastisk tur, hvor eleverne får mange gode oplevelser og erfaringer samt nye ideer til træning med hjem.