Kombiner 2 linjer
flexlinjen

​Med Flex-linjenkan du kombinere 2 linjer i løbet af et skoleår.

Ca. 85 elever på linjen hvert år.

OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.OPLEV LINJEN.
SEASEASEASEASEASEASEASEASEASEA

Vores flexlinje kort fortalt

​Med Flex-linjenkan du kombinere 2 linjer i løbet af et skoleår. Du vil altid have én linje i typisk 4 timer og den anden linje i 2 timer. Det er med de fleste linjer også muligt at gå “all-in” i en periode for så igen at flexe i næste periode.​

Du skal vælge “dit eget mix” inden skoleårets start, typisk i maj-måned. Hvis du undervejs i skoleåret ønsker, at ændre dit mix, kræver det at der er plads på de pågældende linjer.

INFO.INFO.INFO.INFO.

Kom og besøg os på Efterskolernes Dag hvis du tror, at Flex-linjen er lige dig!

om linjen

Du kan også vælge en ren idrætslinje og så kombinere med VALGFAG som der er rigtig mange af. I forhold til idrætsvalgfagene så er det vigtigt at være opmærksom på, at valgfag har fokus på aktiviteten mens der i LINJE-undervisningen desuden trænes med det formål at du bliver dygtigere. Valgfag er typisk også kun en enkelt time om ugen.​

Ved at tage flexlinjen vil du kunne kombinere de to sportsgrene du brænder mest for. Du vil derfor kunne udvikle dig indenfor to områder i løbet af dit år på Sportsefterskolen Aabybro, ikke gå på kompromis med dine interesser. Du skal dog være opmærksom på at du stadig har en primær linje

Du vil ikke kunne starte på flexlinjen og vente på der bliver en ledig plads på en anden linje når året er startet. Skulle der komme en åbning på en linje så tages der elever ind udefra, som står på venteliste.

Når du går på flexlinjen på Sportsefterskolen Aabybro vil det være den linje du har som primær, altså 4 timer om ugen, der vil diktere hvilken linjerejse du skal med på. Har du eksempelvis håndbold som primær og fitness som sekundær, vil du skulle med på håndboldlinjens rejse.

Har du brug for
mere info om linjen?

Elever og lærerne
fortæller om linjen

Hør fra vores fantastiske elever og lærere, hvordan det er at gå på linjen.

Signe

Elev på danselinjen

“Jeg synes det var fedt at jeg ikke havde danset før jeg startede på danselinjen, men jeg lærte en masse og at bevæge mig.”

Anders Engelund

Lærer på danselinjen

“På danselinjen vil du ikke blot lære rytme og teknik, men at udtrykke dig kreativt gennem bevægelse.”

David

Elev på fodboldlinjen

“Det er fedt med fællesskabet på fodboldlinjen blandet holdene, og så har vi nogle utrolig dygtige træner, og jeg kan virkelig mærke jeg har udviklet mig”

Malte

Elev på springlinjen

“Jeg valgte spring fordi jeg havde haft det før og synes det var fedt. Det er fedt fordi vi alle er lige på linjen og man kan snakke med alle.”

Jeppe Bentsen

Lærer på fodboldlinjen

“Vi har stort fokus på den enkeltes lyst til at spille fodbold – både på SEA og efterfølgende i foreningslivet”

Frida

Elev på håndboldlinjen

“Jeg kan godt lide sammenholdet på holdet. Jeg har udviklet mig meget på SEA specielt mit angrebsspil.”