Elitesport på SEA

​Elitesport på Sportsefterskolen Aabybro er for dig der er super dedikeret i din sportsgren og dyrker den på højt niveau. Vi tilpasser et individuelt program til netop dig – således at du kan kombinere det bedste fra efterskolen med elitesport.

Som en del af SEA Elitesport vil du blive tilknyttet en af skolens idrætslinjer, men ud over dette vil du få ekstra træning særlig tilrettelagt i forhold til netop dig. Du skal være opmærksom på at du som elev på elite ikke kan kombinere det med vores flexlinje.

Styrketræning​

Tilrettelagt ud fra din individuelle sportsgren med skolens fysiske træner og fysioterapeut. Du vil komme til at træne sammen med andre elitesportsudøvere.

​Mentaltræning

Den mentale side af sporten fylder i dag mere for eliteudøvere – skolens mentaltræner indfører dig i sportspsykologien og giver dig mental vejledning.​

Kost- og ernæring

For elitesportsudøvere er viden om kost- og ernæring helt afgørende. Vores kostvejleder introducerer dig til dette og hjælper dig med din individuelle kostplan.​​

Forventninger​

Vi forventer generelt, at alle vores elever er engageret i undervisningen og efterskolelivet – for elever der indgår i elitesportprogrammet forventer vi yderligere, at man er særlig dedikeret og seriøs i forhold til træning, kost og restitution. Desuden har vi en forventning om, at man ved siden af efterskolen er aktiv i en klub/forening.

Skolen er under hele forløbet i tæt kommunikation med alle dine klubtrænere/instruktører og får på den måde hverdagen til at fungere optimalt for dig.

INFO.INFO.INFO.INFO.

På elitesport går vi ikke på kompromis med dine sportslige ambitioner​!

Sportsgrene

Vi kan tilbyde et eliteforløb inden for flere forskellige sportsgrene – hvis din idrætsgren ikke er på listen kan du altid henvende dig til os, og høre nærmere om hvilke muligheder der er. Herunder en kort beskrivelse af de sportsgrene, hvor vi allerede har mulighed for at tilbyde et eliteforløb.

Vi har flere års erfaring med elitefodboldspillere på både pige- og drengesiden og har hvert år spillere, der er aktive på ungdomslandshold. AaB er skolens officielle samarbejdspartner – og vi har en række andre klubber, hvor vores elitespillere også kan være aktive herunder; Fortuna Hjørring, Hjørring IF (FC Vendsyssel), FC Jammerbugt og Aalborg KFUM, m.fl. Læs mere om fodbold og elite under fodboldlinjen.

Vi samarbejder med Elite Håndbold Aalborg og Aabybro Håndbold, hvor de dygtigste spillere har mulighed for at kombinere håndboldlinjen med klubtræning. Hertil kommer løbende besøg af dygtige gæstetrænere.

Vi er Nordjyllands gymnastikefterskole og de dygtigste springgymnaster kan ud over at følge skolens springlinje og obligatoriske gymnastik også være aktive på Aabybro GF’s konkurrencehold i teamgym, der træner på skolen hver tirsdag og torsdag aften. Det er selvfølgelig også muligt at vælge andre foreninger.

Andre sportsgrene kan efter individuel aftale også indgå i eliteprogrammet. Fx kan boksning følge skolens fitnesslinje kombineret med boksetræning i Pandrup bokseklub.​

Yderligere
oplysninger

Alt du behøver at vide om linjen.

For at blive optaget skal du sende os en online ansøgning via hjemmesiden – hvor du beskriver dit nuværende niveau.

Det koster ikke noget at ansøge om at blive en del af SEA elitesport. Det er vigtigt, at du kan dokumentere, at du dyrker din sport på et højt niveau i dag.

Efter vi har modtaget ansøgningen vil du modtage svar i forhold til den videre procedure, hvor du vil blive indkaldt til samtale og eventuelt prøvetræning eller tilsvarende.

Såfremt du bliver optaget i eliteprogrammet, vil du efterfølgende skulle udfylde en indmeldelse og vil blive opkrævet skolens almindelige indmeldelsesgebyr.

Vi gør opmærksom på, at der er en merpris på 100 kr. pr. uge for eliteprogrammet.

Bliver du ikke optaget i eliteprogrammet kan du stadig indmelde dig som elev på skolen og deltage på vores forskellige linjer, såfremt der stadig er ledige pladser.