Fællesfag

​Nogle fag på Sportsefterskolen Aabybro synes vi er så vigtige, at alle elever uanset valg af linje, bogligt fokus, klassetrin eller særlige interesser skal have dem. Det er vore fælles fag som du nedenfor kan læse en kort beskrivelse af.

Nogle af de mest hyggelige timer er uden tvivl vores fællesdans-timer. Du kommer til at prøve alle mulige slags danse – det er også her I typisk lærer at danse Les lanciers til årets store galla-fest.

Nogle af årets største fællesskabs-oplevelser ligger og venter på dig for enden af den obligatoriske fællesgymnmastik. Det kan være den første fremvisning til fx bedsteforældredagen eller den største opvisning for mange tusinde tilskuere i Gigantium. Og et seværdigt resultat som I som elevhold med rette kan være stolte af at vise frem opnås gennem et langt forløb hvor I begynder fra nærmest nul og så uge efter uge bygger på indtil I tilsammen har skabt en færdig og flot opvisning.

​Typisk en gang om ugen har vi efter den daglige fællessamling en halv times fællessang. En af ugen hyggeligste timer. Hvert år er forskellig og hvert elevhold får altid skabt lige præcis deres egne favorit-sange. Hvad bliver jeres favoritter?

En til to gange om ugen har vi fællestime. Indholdet i fællestimer kan være fuldstændig forskellige fra gang til gang – helt afhængig af hvem der har dem.

Nogle lærere fortæller om personlige ting, andre har et fast repertoire af fortællinger og andre gange er der også praktiske ting vi skal have ordnet fx i forbindelse med arrangementer.​